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Cópia de direitos autorais 2007 - 2017 - CSS livre. Todos os Direitos ReservadosCopenhagen Copenhagen é um artigo de estrela. É um artigo de alta qualidade completo com mapas, fotos e grande informação. Copenhague é uma cidade enorme com vários artigos do distrito que contem sightseeing, o restaurante, a vida noturno e as listas da acomodação têm um olhar em cada um deles. Copenhagen (dinamarquês: Kbenhavn) 1 é a capital da Dinamarca eo que um milhão de dinamarqueses chamam de lar. Esta menina amigável de uma cidade é grande o suficiente para ser uma metrópole com compras, cultura e vida nocturna por excelência, mas ainda pequeno o suficiente para ser íntimo, seguro e fácil de navegar. Com vista para o estreito resund com a Suécia a poucos minutos, é uma ligação cultural e geográfica entre a Europa continental e Escandinávia. Este é o lugar onde os contos de fadas velhos misturar com arquitetura nova chamativo e design de classe mundial, onde o jazz quente mistura com eletrônica fria de porões Copenhagens. Youll sentir youve visto tudo em um dia, mas poderia continuar a descobrir mais por meses. Distritos Editar Ver de Rundetrn Kbenhavn Christiania (casa de graffiti) Se entrar na cidade usando as rodovias, você não vai encontrar um sinal de limite de cidade dizendo Kbenhavn (Copenhaga). Em vez disso você verá Storkbenhavn, que significa Grande Copenhague. Enquanto a parte original de Copenhague está localizada em uma pequena área pela hidrovia entre a Zelândia e Amager - que consiste em vários pequenos bairros com pelo menos 600.000 habitantes - Copenhague se estendeu por outras cidades desde que o Plano Finger foi implementado após a Segunda Guerra Mundial. Hoje estes são municípios distintivos, compondo a área metropolitana da cidade com cerca de 2 milhões de habitantes. Uma notável exceção é Frederiksberg, um município independente com seu próprio prefeito e conselho municipal, localizado dentro de Copenhague. A cidade medieval - um lugar de muitos nomes, mas é o coração histórico de Copenhaga, pontilhada com pináculos da igreja, prédios históricos, estreitas Becos e excelentes estabelecimentos comerciais. Christianshavn (Christians Harbour) Originalmente estabelecido como um bairro de classe trabalhadora há 300 anos, é agora uma área próspera notável por seus muitos canais. O Freetown de Christiania situa-se na seção oriental de Christianshavn, junto com a área naval velha, girada na moda: Holmen. Vesterbro (Western Bridge) Este distrito tem evoluído tremendamente nos últimos anos e é agora um dos lugares mais badalados para viver, com cafés e bares espalhados ao longo de sua principal artéria, Istedgade. Frederiksberg Uma pequena cidade que originalmente formada em torno do castelo de Frederiksberg, esta área ainda é um município independente. Literalmente cercado pela cidade de Copenhaga, tem preservado uma sensação única, conservadora, de gama alta. Nrrebro (Northern Bridge) Uma das partes mais vibrantes de Copenhaga, especialmente ao longo da artéria principal, Nrrebrogade, com uma mistura de imigrantes, estudantes e originais, os habitantes da classe trabalhadora Nrrebro. Sterbro (Eastern Bridge) Um bairro acolhedor norte do centro - menos vibrante do que Nrrebro e Vesterbro, e menos pitoresca do que Frederiksberg. É a casa da famosa estátua da Pequena Sereia, a bonita cidadela de Kastellet, e inúmeros cais para pequenos ferries e grandes navios de cruzeiro. A área a oeste da via férrea tornou-se muito popular entre as famílias jovens com crianças pequenas. Amager Uma vez um bastião da classe trabalhadora, esta ilha, com sua própria atmosfera distinta, está crescendo com o desenvolvimento novo. É a casa do aeroporto de Copenhagens, localizado na cidade de Kastrup e, portanto, nomeado aeroporto de Kastrup. Subúrbios do norte Uma visita a estes subúrbios verdes e Dyrehavsbakken, o parque de diversões o mais velho que funciona do mundo Frilandsmuseet o museu ao ar livre o maior dos mundos ou canoeing abaixo do rio do moinho, não deixará nenhuma dúvida que este é um tipo completamente diferente do suburbia. Muitas vezes é conhecido coloquialmente pelos habitantes locais como o cinturão de uísque, devido aos seus residentes muitas vezes bem-heeled. Vestegnen Os subúrbios oeste e sul da cidade, curta de atrações além do bom museu de arte Arken, tem algumas boas praias e oportunidades de camping. Se você tivesse caído por Copenhague no século XI, você teria se encontrado olhando para uma vila de pescadores tranquila e pequena, com um rebanho de gado preguiçoso olhando para você enquanto mascava grama verde fresca dos prados ao redor da aldeia. Olhando para o leste você veria um anfitrião de ilhotas pequenas que protegem o porto de pesca pequeno do tempo áspero realmente não o pior lugar para encontrar uma cidade. As primeiras contas escritas datam do século XII, quando um funcionário barbudo (ou um renomado historiador, se você quiser) chamado Saxo Grammaticus rabiscou algumas linhas sobre o lugar. Portus Mercatorum, ele o chamou, significando Porto de Comerciantes ou, no dinamarquês da época, Kbmannahavn. Isto evoluiu desde então em Kbenhavn no dinamarquês moderno, e o nome inglês da cidade foi adaptado de seu nome baixo alemão, Kopenhagen. Por volta de 1160 dC, o Rei Valdemar entregou o controle da cidade ao arcebispo de Roskilde. Absalon, um dos personagens mais coloridos da Idade Média uma curiosa mistura de grande clérigo, estadista e guerreiro. Como a cidade do countrys somente não sob o controle dos reis, Absalon viu-o prosperar e erigiu um castelo em o que é hoje Slotsholmen (os remains são ainda visíveis nas catacumbas sob o parliament atual do dia). Como um homem de religião, ele também construiu uma grande igreja, e com essas necessidades atendidas, Copenhagen rapidamente ganhou importância como uma parada natural entre as duas cidades dinamarquesas mais importantes, a antiga capital real Roskilde e Lund na Suécia atual. Dotada de uma localização invejável nas margens do importante Estreito de Resund, superou lenta mas firmemente os antigos centros urbanos. A ascensão de Copenhagens foi grandemente ajudada pelo comércio empresarial com amigos e inimigos, e pela pesca próspera, que proporcionou grande parte da Europa Católica Romana com arenque salgado para a Quaresma. Mas com a prosperidade vem a inveja e nos anos que se seguiram Copenhague foi assolado e pilhado repetidas vezes, principalmente pela Liga Hanseática alemã, que em um ponto completamente destruído a cidade. Copenhaga maravilhosa No caso de você está se perguntando sobre exatamente o que é tão maravilhoso sobre Copenhaga, o lema citys é tirado da canção de Frank Loesser Wonderful Copenhagen apresentado no filme de 1952 Hans Christian Andersen. Sung por Danny Kaye é um pouco de um evergreen, e não acostumado a atenção de Hollywood a cidade tem preso a ele desde que também parece ter preso é a pronúncia, mas não ouvir o velho Danny, o seu koh-pehn-HAY-gehn Não koh-pehn-HAH-gehn. Mas, como uma fênix, Copenhague se levantou repetidamente das cinzas. Quando os dinamarqueses expulsaram o papa durante a reforma, Roskilde perdeu sua importância como um bispado romano e depois de tomar o controle da cidade vinte anos antes, o rei mudou sua residência para Copenhague. Não muito interessados em ver seu novo capital posto a perder uma vez mais, sucessivos reis construíram enormes fortificações em torno da cidade. Nenhum mais do que o rei Christian IV, que embarcou em um edifício rampage que não só incluiu as muralhas ainda visíveis em grande parte da cidade, mas também muitos dias atuais marcos como a Torre Redonda ea bolsa de valores. Desde então, Copenhague foi sitiada pelos suecos, e então famosa bombardeada, incendiada, e quase destruída pelo vice-almirante britânico Lord Nelson, que em uma das duas batalhas para Copenhague, famosa respondeu à ordem de retirar, dizendo: Você sabe, Foley , Eu tenho apenas um olho. Eu tenho o direito de ser cego às vezes, e então levantou o telescópio para seus olhos cegos e touted eu realmente não vejo o sinal. Mais uma vez, a cidade sacudiu suas lutas ea população se multiplicou durante a industrialização. Quando uma epidemia de cólera fez um belo trabalho de matar quase todos que não havia espaço para, o rei finalmente admitiu que canhões de longo alcance iria tornar suas paredes restritivas irrelevante, e, assim, permitiu que a cidade crescer fora das muralhas agora antiquadas. Mas não demorou muito para que uma nova fortificação moderna fosse construída (conhecida como Vestvolden hoje), que fez Copenhague a cidade mais fortificada da Europa do final do século XIX. Depois de ter sido submetido a outra invasão durante a Segunda Guerra Mundial, toda a idéia de uma cidade fortificada foi jogada fora da janela e substituída por um dos melhores exemplos de planejamento urbano em qualquer lugar do Plano Finger. Copenhaga é uma das poucas cidades do mundo a conceber um plano de longo prazo para o crescimento e, em seguida, realmente cumpri-lo tentar colocar a mão sobre um mapa de Copenhaga com a palma como o centro da cidade, e é bastante óbvio porque o seu chamado o dedo plano . Apesar de ser o riso do país durante os anos setenta e oitenta, quando os residentes ricos todos se mudaram para os dedos, deixando para trás uma cidade empobrecida falência, uma visita nos dias de hoje vai provar que a fênix subiu mais uma vez. Orientação Editar Copenhaga está localizado na borda oriental da ilha da Zelândia. A cidade interna é cercada pelos distritos de Vesterbro, de Nrrebro e de sterbro e pela municipalidade independente Frederiksberg no oeste e pela ilha de Amager, com o distrito Christianshavn, ao leste. Clima Editar Médias de Copenhaga entre 1961-90 Copenhaga, como o resto da Dinamarca. Tem quatro estações distintas. A melhor época para visitar é o período quente do início de maio até o final de agosto. A previsão do tempo atual pode ser verificada no site do Instituto Meteorológico Dinamarquês 2. Primavera. Enquanto um pouco arriscado, como ninguém sabe muito quando ele define, pode ser o melhor momento para visitar a cidade. No primeiro dia quente, geralmente no início de maio, os moradores saem de hibernação e rebanho para as ruas da cidade, parques e cafés ao ar livre em uma verdadeira explosão de vida, aliviado que o país sombrio e escuro invernos estão finalmente acabado. Muitos moradores consideram este o ponto alto do ano. Os verões em Copenhague são geralmente mornos com uma temperatura média de uns vinte graus, e os dias são longos que alcangam o um pico de dezoito horas no 21o junho. Se o tempo se torna demasiado quente, você pode saltar em uma das piscinas livres nas águas frescas do porto perto do centro. O porto de Copenhagens é considerado frequentemente o waterfront urbano o mais limpo dos mundos. A maioria dos eventos anuais de Copenhagens são realizados durante junho e julho, e quando o sol está lá fora, há sempre vida nas ruas. Uma coisa diária a fazer no verão é ir para a praia através de ciclismo e desfrutar do sol com sorvete. Esta parte do ano é quando a maioria de povos daneses exersize, se itd esteja funcionando, andando, ou cycling. Também é muito comum para iniciar uma fogueira com amigos e familiares à noite, esta é uma forma de hygages danes. Outono e inverno têm um efeito profundo sobre a cidade. A vibrante vida de verão murcha e as ruas ficam tranquilas, como a maioria dos moradores vão diretamente para casa do trabalho. Este é o lugar onde o conceito dinamarquês de hygge define, em tradução aproximada em conforto. É a maneira local de lidar com os dias escuros curtos. Amigos e famílias se visitam para cozinhar em casa e conversas à luz de velas com música tranquila no aparelho de som. Na semana 42 os dinamarqueses têm um feriado de outono, com muitos eventos acontecendo, como a noite de cultura. A altura do inverno é dezembro, onde o Natal traz algum alívio para os dias curtos, com luzes e decorações em todos os lugares, nas ruas, lojas e janelas das pessoas. Tivoli abre as suas portas para os mercados de Natal, ea maioria dos dinamarqueses ir em um rampage beber, com o dinamarquês muito tradicional e tradicional almoço, com trabalho e família. Dezembro é o mês em que quase todo mundo compra peppernuts, e fatias de maçã dinamarquesa. Pessoas Atualmente, Copenhague é o lar de quase 600 mil pessoas, das quais cerca de 80 são descendentes de dinamarqueses. Cerca de 15% da população é formada por imigrantes ou descendentes de imigrantes recentes de cerca de 20 nacionalidades em todo o mundo, incluindo turcos, paquistaneses e iraquianos. O povo de Copenhaga tende a ser liberal, não-religioso (24 dos dinamarqueses são ateus e muitos mais geralmente são despreocupados com a questão da religião) e muito tradicional. Enquanto alguns visitantes podem sentir os habitantes são reservados (especialmente durante os meses de inverno), comumente viajantes encontrar os dinamarqueses para ser amigável, útil e acolhedora. Festivais e celebrações baseadas em torno do calendário cristão são comuns, embora os festivais para feriados unicamente dinamarqueses são comuns também. Fastelavn é um festival para crianças, semelhante ao Halloween, onde as crianças se vestem e transportam recipientes para preencher com guloseimas. Muitas casas e empresas colocam velas em suas janelas para comemorar a libertação de Denmarks da ocupação alemã no final da Segunda Guerra Mundial, no dia 4 de maio. Em junho, St. Johns Eve é uma noite para jantar com as famílias e assistir fogueiras em locais ao redor da cidade. Todo o mês de dezembro é dedicado ao Natal em toda a Dinamarca, mas particularmente em Copenhague. As ruas são decoradas, as árvores são cobertas de luzes e eventos e atividades acontecem ao longo do mês. Apreço e agradecimento são importantes na vida diária em Copenhaga. Sendo os melhores não-nativos do mundo falantes de inglês significa que você não terá muita questão de se comunicar com os dinamarqueses, mas os visitantes podem querer aprender algumas palavras em dinamarquês para expressar gratidão. Por exemplo, tak e mange tak querem dizer obrigado, muito obrigado. Andar de bicicleta é também uma parte essencial da cultura Copenhagens. Mais da metade dos habitantes da cidade viajam de bicicleta todos os dias, independentemente do tempo. A cidade tem abordado uma série de projetos de melhoria cívica e sua agora considerada uma das cidades mais amigável de bicicleta do mundo. Quase todas as ruas tem uma rua pedonal separada. Provavelmente um dos residentes mais famosos de Copenhague teve um impacto em muitos visitantes quando eram crianças. Os contos de fadas de Hans Christian Andersen viajaram pelo mundo, evoluindo e sendo absorvidos pela cultura global. Quando adolescente, Andersen mudou-se para Copenhague, onde viveu sua vida, se apaixonando por mulheres inatingíveis e escrevendo histórias que acabariam por ser traduzidas em 125 idiomas diferentes. Há uma série de museus, alguns interativos, dedicado a H. C. Andersen em Copenhaga. Outros famosos incluem Niehls Bohr, que recebeu o Prêmio Nobel de Física por seu trabalho em estruturas atômicas e mecânica quântica, e Soren Kierkegaard, conhecido como o avô do existencialismo. Informação turística Editar Copenhaga agência oficial de turismo é Maravilhoso Copenhagen Copenhagen Now. Vesterbrogade 4A (Do outro lado da entrada principal de Tivolis, perto da estação central), 45 70 22 24 42 (touristinfowoco. dk. Fax 45 70 22 24 52), 3. Jan-Apr MF 9 AM-4PM. Sa 9 AM-2PM Maio - Junho M-Sa 9 AM-6PM Julho-Ago M-Sa 9 AM-8PM, S 10 AM-6PM Set M-Sa 9 AM-6PM Outubro-Dezembro MF 9 AM-4PM, S 9 AM-2PM. O aeroporto de Kastrup, consistentemente, obtém altas notas tanto para design como para função, este é um lugar muito mais agradável para o trânsito do que o aeroporto de Kastrup. , Digamos, Londres Heathrow ou Frankfurt e várias operadoras de serviços directos rotas intercontinentais para Copenhaga, incluindo Air Canada, Delta, Egypt Air, PIA, Qatar Airways, tailandês, Singapore Airlines e United Airlines. Check-in linhas podem obter long durante horários de pico no entanto, por isso certifique-se de atribuir mais tempo no verão. Os balcões de check-in self-service estão disponíveis, o que pode reduzir os tempos de espera. Demora doze minutos de trem principal para chegar de Kastrup (Kbenhavns Lufthavn, estação Kastrup) para a Estação Central (Hovedbanegrden, abreviado Kbenhavn H) no centro da cidade. Você precisa de um bilhete para três zonas, que custa 36 Kr para uma única viagem e válido por 75 minutos a partir do momento da compra. Bilhetes de comboio podem ser comprados a partir de uma das máquinas automáticas de venda ou o balcão localizado no interior do átrio do Terminal 3 diretamente sobre as plataformas ferroviárias existem elevadores e travolators entre as plataformas eo Terminal 3. O Metro de Copenhague 9 também liga Kastrup com Copenhaga central , Com trens saindo a cada quatro minutos durante o dia e a cada quinze minutos à noite, levando catorze minutos para o centro da cidade (para o mesmo bilhete e preço de 36.00 Kr). Se você quer ir a Copenhaga City ou Frederiksberg, você deve começar no metro. Se você quiser ir para a Estação Central de Copenhaga ou a parte ocidental da cidade de Copenhaga, você é melhor tomar o trem. A estação de Metro do aeroporto está localizada na ponta norte do Terminal 3 (passe os elevadores e travolators para as plataformas de trem) e é coberto pelo telhado do terminal. Há outra estação de metrô chamada Kastrup, que não tem nada a ver com o aeroporto, exceto que é relativamente próximo. Para mais detalhes, veja este assunto sob o distrito Amager. Considere Sturup Airport (MMX) em Malm. Suécia, bem como seus apenas 40 minutos de ônibus do centro de Malm, e de lá 30 minutos de trem para a Estação Central de Copenhaga. Wizzair 10 de Budapeste. Gdansk. Katowice. E Warszawa e algumas linhas aéreas domésticas oferecem frequentemente vôos baratos a outras cidades suecos. Existe um ônibus diário direto por Grhundbus (graahundbus. dk7-besk. htm), que coincide com os horários da Ryanair. Para outras companhias aéreas (diferentes horários de chegada e partida), as outras opções são: p-airbus e neptunbus. dken. Considere o preço de transferência como a maioria dos destinos de baixo custo servidos no Sturup também estão disponíveis no Aeroporto de Kastrup. De comboio Editar Train waiting at Copenhagen Estação Central Ligações entre a capital eo resto do país são frequentes e excelentes. Existem vários comboios a cada hora para Malm e para Lund e Gotemburgo. Existem 12 ligações diárias durante a semana a Estocolmo. Outros serviços de trem existem na direção de Karlskrona e Kalmar. Existem seis ligações rápidas para Hamburgo e uma para Berlim. Do resto da Dinamarca, as ligações são frequentes e numerosas. Em Jutland vários ramos ferroviários de Aarhus Aalborg no Norte, Struer no noroeste, Esbjerg para o oeste e, finalmente, Snderborg no sul se reúnem em Fredericia. Onde se conectam a uma linha principal com até quatro trens interurbanos por hora, dividida em trens Express e Intercity, que atravessa a Fúnria antes de atravessar o Great Belt (Storeblt). De lá, alcança toda a extensão da Zelândia antes de terminar na estação central de Copenhagens. Se você estiver indo no sentido inverso sem uma reserva de assento, esteja consciente de que o trem é muitas vezes quebrado em Fredericia para servir os ramos diferentes, por isso, se você não tem reserva de assento, é uma má idéia apenas escolher uma carruagem aleatória em Copenhaga. Todos os comboios de cinto são operados pela DSB (Danish State Railways 11). Da ilha de Bornholm. Uma alta velocidade transporta os passageiros para Ystad na Suécia. Onde o trem de IC-Bornholm espera o ferry para os passageiros do transporte ao estiramento final a Copenhaga, a viagem inteira toma pouco sobre três horas, e um bilhete combinado combinado do ferrytrain combinado fará lhe para trás 245 Kr. Através do estreito resund na Suécia. O resundstog 12 trens parte de várias cidades no sul da Suécia. E via Lund e Malm cruza o resund ligação fixa a Copenhaga, com uma parada no aeroporto. O tempo da viagem de Malm à estação central é 35 minutos e os trens funcionam cada dez minutos o dia inteiro neste estiramento, e cada hora durante a noite. Um bilhete de ida entre Malm e Copenhaga é 107 Kr. A Swedish Railways 13 opera até oito comboios expressos X2000 a partir de Estocolmo todos os dias (5 horas). Uma mudança fácil em Malm quase dobra esse número e dá-lhe também a opção de uma conexão do trem da noite. Para a Europa continental. Os comboios alemães InterCityExpress (ICE) e dinamarquês EuroCity (EC) ligam Hamburgo com Copenhaga, até seis vezes por dia, dois dos quais circulam directamente a partir de Berlim. A tarifa base é de 46 de Berlim e 33 de Hamburgo. O ônibus entre Jutland e Copenhague é apenas marginalmente mais barato do que o trem, embora haja consideráveis descontos oferecidos M-Th. Ônibus internacionais, por outro lado oferecem preços consideravelmente mais baixos do que o comboio. O que, entretanto, tem sido priorizado politicamente, e Copenhague ainda carece de um terminal de ônibus interurbanos. A maioria das barras-ônibus internacionais param em algum lugar ao redor da estação central (geralmente ao lado de DGI-byen), mas seja certo verificar a posição exata quando você compra seu bilhete. As barras-ônibus interurbanas domésticas terminam na maior parte nos Plads de Toftegrds, perto da estação de Valby no distrito de Vesterbro. De Jutland o ônibus número 888 conecta Copenhague com Aarhus e Aalborg várias vezes por dia. Tempo de viagem é de cinco horas e quinze minutos de Aalborg. Na Zelândia há paradas adicionais em Holkk e Roskilde. A linha 882 funciona entre Copenhaga e Fjerritslev no noroeste da Jutlândia uma vez por dia. Links da Escandinávia são bastante freqüentes e muito econômico em relação ao comboio. A maioria dos ônibus chegam e partem da DGI Byen, perto do viaduto sul da estação central. Os passageiros são geralmente incentivados a comprar bilhetes online, mas os bilhetes também podem ser adquiridos no balcão de informações turísticas de Copenhagen Now Now, perto da estação central. No inverno (dezembro-abril) Fjllexpressen 15 whisks esquiadores entre Copenhague e as estâncias de esqui sueco. Quando reserva on-line, é útil saber que Copenhaga é chamado Kpenhamn em sueco. Ir de ônibus. 45 33 23 54 20 (infogobybus. se), 16. M-F 7:30 AM-6PM, Sa 7:30 AM-5PM, Su 9 AM-6PM. Oslo (8 horas) via Gotemburgo (4 horas) 225 Kr, linha 300. 160edit Grhundbus. 17. Operador local Greyhound Ônibus com várias ligações diárias para Malm e uma vez por dia para o Aeroporto de Malm. Também trabalha com parceiros em outros lugares da Europa. 160edit Swebus Express. 46 0771-218 218 (infoswebusexpress. se), 18. M-F 8 AM-6PM, Sa 9 AM-3PM, Su 9 AM-6PM. Oslo (9 horas) através de Gotemburgo (5 horas) 300 SEK, linha 820 Estocolmo (9 horas) através de Jonkping (4 horas) De Europa há várias companhias de barramento que oferecem conexões diárias numerosas de Alemanha frequentemente em taxas muito do competidor, Os ferries de Rdby a Puttgarden ou Gedser a Rostock. Muitos destes serviços, especialmente se dirigidos a pontos a leste, como Berlim, são consideravelmente mais rápido do que as melhores conexões de trem. A maioria destes ônibus param perto da DGI byen na Ingerslevsgade. Swebus Express. 45 80 70 33 00 (infoswebusexpress. se), 19. M-F 8 AM-6PM, Sa 9 AM-3PM, Su 9 AM-6PM. Bilhetes vendidos no balcão central de informações turísticas. Esta empresa não permite bicicletas a bordo de seus treinadores. Berlin (7 h) via Rostock (4 h) 450 SEK, linha 902. 160edit 20. Berolina. 30 88568030 (infoberolina-berlin), 21. (Grhundbus 45 44 68 44 00, 22 na Dinamarca) Os bilhetes são vendidos no autocarro, mas é recomendada a reserva antecipada. Esta empresa não permite bicicletas a bordo de seus treinadores. Berlin (8 h) via Rostock (4 h) 300 Kr (40), linha E55. 160edit 23. Eurolines. Halmtorvet 5. 45 33 88 70 00. 24. Diariamente 9 AM-5PM. Os bilhetes são vendidos em seu escritório ou em linha, em Hamburgo há barras-ônibus de conexão a Amsterdão e a Paris. Esta empresa não permite bicicletas a bordo de seus treinadores 25. A maioria dos serviços fora da Dinamarca têm plugues 230v e WiFi está disponível na Alemanha. Berlim (7 h) 300 Kr, linha 260R Hamburgo (6 horas) via Lbeck (5 h) 300 Kr, linha 210. 160edit Bohemian Lines. 420 416 810 054 (infobohemianlines. cz), 26. Diariamente 8 AM-8PM. Só o operador de boas-vindas bicicletas para Berlim e para a frente por uma pequena taxa, reserve com antecedência. Praga (13 horas, duas vezes por semana via Berlim, e em diante para Brno) 1450 CZK (55). 160edit Autoprevoz. 387 51 317 333 (infoautoprevoz. org), 27. Banja Luka (25 horas, duas vezes por semana) 300 BAM (150) 160edit Toptourist. 45 48 25 38 37 (infotoptourist. dk), 28. Os bilhetes podem ser pagos no autocarro, mas é recomendada a reserva antecipada eo pagamento. Sarajevo via Salzburg (duas vezes por semana) O ferry Oslo atracado no terminal DFDS no distrito sterbro De e para a Polónia há uma série de diferentes empresas de ônibus cada com algumas partidas programadas semanalmente. Infelizmente, o mercado é muito fluido e rotas e operadores tendem a mudar rapidamente. Experimente o Báltico Bus 29 para ligações semanais com Gdask (25h30m). Agat 30 oferece quatro ida e volta por semana entre Copenhague e Katowice (20 horas) no sul da Polônia, e Eurobus 31 para conexões com Varsóvia (20 horas via Hamburgo) uma vez por semana. Se qualquer uma dessas empresas ter desligado, tente procurar por alternativas, como há uma boa chance de alguém terá tomado sobre o tráfego. Por ferry ou navio de cruzeiro Edite o ferry de Kbenhavn de e para a Dinamarca Ferries entre Copenhague e Oslo. Noruega (16 horas, DFDS 32 por dia). O novo terminal de ferries de Copenhagens está perto da estação Nordhavn, no distrito de Sterbro, e ônibus especiais (linha E20), com horários com os ferries, correm entre o terminal e a praça Kongens Nytorv, no centro da cidade. O serviço anterior para winoujcie na Polônia foi recentemente aposentado, mas ainda é possível pegar um ferry de Ystad cerca de uma hora de carro de Copenhague (pedágio de ponte incluído no bilhete) ou pelo trem de Bornholm de 4.59 PM IC. DFDS Seaways já não funciona um ferry de Inglaterra a Dinamarca. Se você está chegando sob a sua própria vela, Copenhaga tem várias marinas, a maior das quais é Svanemllehavnen 33. Não há lugares designados para visitantes, mas é quase sempre possível encontrar um com um sinal verde. Carga diária: 75-120 Kr. Copenhague é também um porto de escala muito popular para grandes navios de cruzeiro que visitam tanto o Mar Báltico como os fiordes noruegueses. Mais de um milhão de passageiros e membros da tripulação visitar Copenhaga através de seu porto a cada ano. Os navios de cruzeiro geralmente encaixam no porto de Copenhaga no cais de Langelinie ou em Frihavnen (Freeport), ambos situados no distrito do sterbro ao norte da estátua da sereia pequena (aproximadamente dez minutos andam de Langelinie) e aproximadamente três milhas ao norte do centro de cidade (Por exemplo, Tivoli Gardens). Nos dias úteis, ônibus público 26 (24 kr) serviços do porto a cada 20 minutos, eo passeio centro demora cerca de 40 minutos. Aqui está um muito útil 2012 Port Guide to Copenhagen34. Mapa de linhas de ônibus do porto nos canais e no habour interno, com os distritos marcados no fundo (antes de outubro de 2011, não atual) ) Os dois grandes hubs são Estação Central (da: HovedbanegrdenKbenhavn H) com S-trens, trens interurbanos e ônibus, e Nrreport Station com S-trens, metrô, trens regionais e ônibus. Viagens de comboio, autocarro e metro podem ser agendadas electronicamente através de journeyplanner. dk 35. Bilhetes eo sistema de zona Editar Todos os transportes públicos em Copenhaga, bem como o resto do país, opera em um sistema de zona. O bilhete mais pequeno é o bilhete de duas zonas, que custa 24 Kr para adultos (12 Kr para crianças com menos de dezesseis anos), e pode ser adquirido nas bilheteiras, máquinas de venda automática e motoristas de ônibus. Você também pode comprar ingressos no aplicativo móvel Mobilbilletter Hoverstaden, disponível tanto na AppStore quanto no Google Play. Duas crianças menores de onze anos podem viajar gratuitamente com um adulto pagante. Permite-lhe viajar por Copenhaga em duas zonas (a zona onde estampou ou comprou o bilhete mais uma zona adjacente) durante uma hora. Você pode alternar livremente entre todos os trens, metrô e ônibus dentro dessa hora, desde que sua última viagem comece antes que o tempo acabe (seu bilhete será timestamped em intervalos de quinze minutos). A faixa de uma única zona pode ser traduzida grosseiramente para cerca de sete minutos no Metro ou quinze minutos em um ônibus, mas sempre verificar os mapas de zona nas estações, algumas estações estão mais perto das fronteiras da zona do que outros. Pergunte a locals se a ajuda é needed, porque o sistema da zona pode ser complexo para visitantes. Ônibus noturnos trabalhar toda a noite (1 AM-5AM diariamente) eo preço do bilhete é o mesmo que durante o dia. Você também pode comprar um City Pass para ter uso ilimitado do transporte público dentro das zonas 1-4. Os preços são 8040 Kr por 24 horas e 200100 Kr por 72 horas (adultchild) 36. Começando em 130 Kr. Alternativamente, compre um Copenhagen Card 37. que dá transporte gratuito em toda a região e entrada gratuita para 60 museus e pontos turísticos. O cartão custa 229 Kr por 24 horas, 459 Kr por 72 horas. Note-se que aos domingos e segundas-feiras muitos museus são gratuitos ou fechados, possivelmente fazendo o cartão de menos valor naqueles dias. Para trens regionais, S-tog e Metro, um bilhete deve ser comprado antes de embarcar nos trens. Para ônibus, os bilhetes podem ser comprados do motorista. Caso contrário, você pode comprar os ingressos nas máquinas ou no aplicativo. A multa para viajar sem um bilhete válido é 750 Kr (600 Kr para ônibus) e controladores de bilhete são comuns tanto em trens S, trens regionais e Metro. Mais informações sobre preços e bilhetes em movia 38. Os dinamarqueses costumam usar o Rejsekort 39 para viajar. O cartão custa DKK 80 e você precisa adicionar crédito no cartão antes de poder usá-lo. Ao viajar, você precisará verificar no início da sua viagem e cada vez que mudar o modo de transporte - e confira quando sua viagem acabou. O preço por viagem é reduzido em comparação com bilhetes individuais. O Rejsekort pessoal exigirá que você tenha um endereço permanente na Dinamarca, enquanto o Rejsekort Anonymt não requer um endereço nem qualquer informação pessoal. It can be purchased at the Rejsekort machines or at a ticket office at the airport or Copenhagen Central Station. By S-Tog Edit The S-train service (40. Danish only, schedule 41 ) is the backbone of the citys public transit system, and is very similar to the German S-Bahn networks and the Parisian RER system. The distinct red trains are clean, modern, and equipped with free WiFi. The system runs from early morning to late night, each line in ten minute intervals during the day (M-F 6AM-6PM) and at twenty minute intervals in the early morning and late at night. In the weekends, the trains run once an hour at night (except the F-line which runs twice an hour at night) and some of the lines are extended. Since most lines join on a single railway line through the city centre, there are only a couple of minutes of waiting between each train in the inner districts. The F and C-lines are exceptions, the F line does a half loop outside the central area, with trains every five minutes throughout most of the day. The C-line is extended to Frederikssund during day time, but scaled back to Ballerup at other times. Loudspeaker announcements regarding S-trains are given in Danish and English. By metro Edit Kbenhavn Metro at Kongens Nytorv station The Copenhagen Metro 42 runs from Vanlse through the city centre and branches to either the new-town of restad or to the airport. The Metro has no timetable and between Vanlse and Christianshavn trains run with a four minute interval (two minutes during peak hours). It runs nonstop at night with fifteen minute intervals. The trains run automatically and are without drivers, so the doors will close at a given time, even if all waiting passengers have not entered the train. Wait for the next train instead of trying to squeeze through in the last second. By bus Edit While most locals opt for bikes, Copenhagen does have a fairly extensive and efficient bus network 43. It can be troublesome, though, for visitors to figure out what line to take to their destination as there is little in the way of network maps available at bus stops and schedules rarely include the entire route. There are several types of bus available: regular buses are simply denoted by their number, A buses are the backbone of the citys bus network which consists of six different lines with frequent departures and stops. During the day time there are no schedules as buses depart every two to six minutes. Many stops do have a small electronic display showing how many minutes are left until the next bus arrives. S buses are long express services with few stops and extend far into the suburbs, usually across the radial suburban train network or along corridors with no rail service. They can also be useful between points in the centre as they are faster than other lines. E buses are express rush-hour services of little use to travellers as they mainly service commuters. One exception is line 20E which runs between the central square Kongens Nytorv and the DFDS (OsloSzczecin ferries) and cruise terminals. N buses are a network of ten bus lines operating at night between 1AM-5AM daily, when normal traffic is halted, and they are much more frequent at weekends. For sightseeing the city has recently introduced a new line 11A (formerly CityCirkel ) bus 44. specially geared towards tourists. It runs a circle around the inner city stopping at many of the main attractions. The small eco-friendly electric buses runs every seven minutes (M-F 9AM-8PM, Sa 10AM-4PM, Su 11AM-3PM) and can be hailed whenever one passes by if there are green dots on the the curb. On streets with heavy traffic they also use regular bus stops. You use the same tickets as all other public buses and trains. CitySightseeing 45 runs three hop-on hop-off tours around the city (map ) in open-top double-decker buses. The main line leaves every 30 minutes, while the two other lines depart every hour in high season (Jun-Aug). Outside the peak season, services are halved. The price is 150 Kr for a one day ticket or 220 Kr for a two day ticket which also includes the DFDS canal tour boats. Be aware that the competing Step-on-Step-off company 46 likewise runs London-style double-decker buses with tours of the city and the same overall concept as CitySightseeing buses (often from the same bus stops), but their reviews tend to be poor, and they are not recommended by the VisitCopenhagen tourist office. By boat Edit The canal tour boats, here seen docking in Nyhavn, are an excellent way to see many of the citys attractions Going on a canal tour of the inner harbour and canals is an excellent and easy way to see many of the citys attractions, and fortunately there are many options depending on your taste and preferences. DFDS Canal Tours operates both a unguided hop-on hop-off service, branded as the water bus, arranged into three circular trips at the northern, central and southern part of the inner harbour and canals. They also have three guided tours, either by a pre-recorded tape available in many languages, or live English amp Danish commentary by a guide. Be forewarned though, after 75 minutes this can get a bit loud if you are not normally attracted to this sort of tourism. Netto-bdene offers a single fixed tour, but at a much lower price. Please note that services are scaled back considerably between October and mid-March. If you are visiting during winter, you might want to opt for DFDS red guided tour, as it offers a heated, glass-roofed boat at this time of the year. Both companies offer starting points in either Nyhavn or Gammel Strand (opposite the parliament). A different option is the public harbour bus, which, while it doesnt enter the canals, is much faster and is an integrated part of the public transportation system using the same tickets as buses and trains. DFDS Canal Tours. Nyhavn 3. 45 32 96 30 00 (canaltourscanaltours. dk ), 47. 9.30AM-8PM. Waterbus (unguided): Single 40 Kr, All day 60 Kr Tour (guided): Single 60 Kr, All day 75 Kr. Various discounts available. 160edit Netto-bdene. Heibergsgade (Nyhavn). 45 32 54 41 02. 48. 10AM-5PM (7PM in July amp August). 40 Kr. 160edit Movia. Customer centre at Rdhuspladen. 45 36 13 14 15. 49. 7AM-7PM. Uses public ticketing system. 160edit An option you may want to consider is a Freedom ticket which for 220 Kr gives unlimited transportation for two days on both all the DFDS Canal Tour boats, as well as the double-decker sightseeing buses of Copenhagen City Sightseeing. By bicycle Edit The fastest and most flexible way of seeing Copenhagen is on a bike. Forty percent of locals use their bike everyday and the city has been designed to cater for cyclists with separate bicycle lanes on most larger roads. Cyclists are often allowed to ride both ways in one-way streets. Be careful if you are not used to biking in a busy city as this is a common means of daily transportation and the locals drive fast and without room for much leeway. Dont expect to get a warning when someone wants to overtake you. Always keep to the right and look behind you before you overtake someone otherwise you could cause some nasty accidents. While biking, do not be surprised if they naturally say hi to you, thats just how nice danes are. As the city bikes can be a bit expensive, renting a bike is a good alternative and many hotels or bike shops rent out bikes. Companies that rent out bikes include Rent a Bike in Copenhagen. Baisikeli or Rent a Bike Copenhagen among many other bike repair shops. Another option to rent a bike is to use Donkey Republic. where you can book online a rental bike close to your location (usually located close to hotels and metro stations) and unlock the bike using bluetooth. To use these bikes, you will need wifi only to log in on their app or website to book the bike and at the end of the rental to end the rental. The first, rather basic and inconvenient pioneering city bikes have just - as of early summer 2014 - been replaced by a second and advanced generation of white city bikes, with GPS and supplementary electronic power engine 50. They cost DKK 25 per hour and located conveniently close to metro stations and major attractions. Official parking stations for these new city bikes can be found at the RdhuspladsenTown Hall Square, by the Forum metro station, by the Frederiksberg Have entrance at Frederiksberg Runddel, etc. etc. When you rent the bike and wish to park it, you will be able to search on the tablet attached to the bike where the closest parking station is. By taxi Edit Taxis are abundant throughout the city and of a very high standard usually a Mercedes or BMW. They are pricey though, and the wait to get one can be long on a Friday or Saturday night. You can hail a taxi on the street or call for one to come pick you up at a specific address at a specific time for a small extra fee (12-15 Kr). At crucial traffic junctures throughout the city, there are special areas where taxis hold in line to pick up customers. Except for a very long trip, it is not common (or recommended) to haggle about the price. If you wish to pay with a credit card, you must present it for the driver at the beginning of the trip. All taxis accept major international credit cards and most will accept Euro cash payment and some even list prices in Euros on the meter. Sometimes taxi drivers request you to withdraw money in an ATM when paying with card, this is mostly a scam to do the trip off-license. Copenhagen Taxi companies Amager-bro Taxi (Central Copenhagen) 45 32 51 51 51 DanTaxi (Central Copenhagen) 45 70 25 25 25 Taxa 4x35 (Central Copenhagen) 45 35 35 35 35 Taxa Selandia (Southern suburbs) 45 70 10 66 66 Taxinord (Northern and western suburbs) 45 48 48 48 48 Prices range 11-16 Kr per kilometre depending on the time of day and the meter flag-fall charge is 25 Kr. Generally you can trust taxis with both prices and the route taken. Because of the high flag-fall charge, it can be better financially for taxi drivers to have many trips rather than long trips, so it is therefore often in their own interest to take the shortest route. Complete listings can be found in the appropriate district articles Entrance to most museums is free once a week, mainly on Wednesdays. You can always count on the principal attractions to be well signed in English and German and for these places to be generally geared towards tourists. A good tip to see whether a smaller museum caters to non-Danish speakers, is to check whether the website has an English section. If it does, this usually means the museum has at least some English information throughout its exhibitions. Of course if you have some interest in a particular subject, such museums can be interesting even if you dont understand the sign-postings. As Danes are usually fairly fluent in English, you can always try to ask staff if they could give you a brief tour. The winter Garden at Glyptoteket The iconic tower of the Copenhagen zoo If you want your vacation to be educational, or if you want to sneak some knowledge into the kids during the vacation, there are several options to consider. The best choice for kids is perhaps the hugely entertaining, and well renowned hands-on science museum, the Experimentarium north of Copenhagen NOTE: Experimentarium is temporarily moved to Christiansholm in Christianshavn under the name Experimentarium City. They expect to be back in Hellerup north of Copenhagen by early 2016. Another popular and well-renowned institution, is the Copenhagen Zoo on Frederiksberg. counting both among both the best and oldest zoos in Europe. If you prefer stationary animals, the Zoology museum on sterbro offers a different perspective on the subject. Elsewhere on sterbro. a little known attraction is a display of famous physicist Niels Bohrs study room . along with a setup of his experiments (but as this is not a museum, you should have more than passing interest in the subject to bother with them) . City Centre. the University of Copenhagen runs two adjacent science museums. The Geological museum where dinosaur fossils, moon rock, and glow in the dark minerals should spark some interest in the subject for even the most school-weary kid. The Botanical Gardens on the opposite side of the street is an excellent place for a stroll in the beautiful park, even if you are not botanically inclined, and the classical palm house is a nice place to relax if it is cold outside. In poor weather, Tycho Brahe Planetarium on Vesterbro is another option and is part planetarium with an interesting astronomy exhibition and part omnimax theatre where they usually screen science films. The aquarium Den Bl Planet (The Blue Planet) is a new place focusing on marine life, situated near the Kastrup metro station 51. Architecture Edit Rundetrn is one of the citys most iconic buildings Kbenhavn Den Sorte Diamant - Det Kongelige Bibliotek (The Black Diamond - The Royal Library) An excellent start to any visit to Copenhagen is to climb the unique 7.5-turn helical corridor leading to the observation platform of Rundetrn (the Round tower), one of Copenhagens most iconic buildings. It offers excellent views and is smack in the middle of the city. If that is not high enough for you head to Christianshavn for a climb up the circular stairs on the outside of the church spire of the Church of Our Saviour . It has always been regarded as something of a manhood test to climb up and touch the globe on the summit, nearly 100 metres up in the air. Now that youre in the area, head over to the opposite side of the street to Christiania . a self-governing community that has been squatting on an old naval area since the seventies. Their inventive, brightly coloured, home built houses are spectacular, as is the relaxed atmosphere, albeit with some problems related to the selling of mild drugs in one street, the Pusher Street (no photography allowed there). However, Christiania is overall one of Copenhagens most unique attractions. It is recommended to stroll away from the entrance area, such as along the northern moats parallel to Refshalevej and also across the Dyssebroen wooden bridge eastwards, to experience the rural aspects of the place. Due south of Christiania the old, crooked, brightly coloured buildings and soothing canals lined with masted ships make this an excellent place to continue a stroll. Other fine examples of architecture include the impressive City Hall (if visiting, check out the interiors, such as the small library. Also, the tower, Rdhustrnet, can be ascended at certain times of the day and has a great view). The massive dome of the Frederikskirken colloquially known as the Marble Church . This dome, with a span of 31 metres, is one of the largest in northern Europe. Both are in the Indre By area. For real architecture buffs, the citys main claim to fame is the modernist architecture and its native masters. Jrn Utzon (of Sydney Opera House fame) and Son is behind a trio of buildings on sterbros northern harbour, known as the Paustian complex. There is a fine, but expensive restaurant in one of the buildings. You can enjoy Arne Jacobsens work by either sleeping at, or taking in the atmosphere (and great views) of the top floor lounge bar at the Royal Hotel which is one of the very few tall buildings in the inner city. Alternatively, head a good deal north to Klampenborg S-train station and Bellavista . a residential complex and theatre near the Bellevue beach, where there is even a restaurant featuring his famous furniture and his name. Lastly Henning Larsen . famous for his iconic buildings in Riyadh. is behind Copenhagens new Opera house overlooking the harbour in Christianshavn. The architect disagreed with the final realisation of the facade, though. From here you can also catch a view of Copenhagens latest iconic contraption, the Royal library known to locals as the Black Diamond, after its shiny polished black granite walls. Interior vault fresco by Per Kirkeby, and a nice enclosed garden area towards the Christiansborg Slot palace. For more recent development, consider checking out the neighbourhood restad on the island of Amager south of Downtown Copenhagen. It is a relatively young and still developing area, boasting several outstanding award-winning architectural projects along with an exemplary urban design master plan. The neighborhood is well connected through the MetroBus system, making all buildings very easy to reach. List of notable buildings: -8 House by BIG (Vestamager St Metro) - Bjerget by BIG (Bella Center St Metro) - VM House by BIG (Bella Center St Metro) - Winghouse by Henning Larsen (Orestad St Metro) - Bella Center by 3XN (Bella Center St Metro) - Orestad Gymnasium by 3XN (Orestad St Metro) - Copenhagen Concert hall by Jean Nouvel (DR Byen St Metro) History Edit Visit the Nationalmuseet in Indre By for many exhibits relating to Danish history, Viking weapons, Inuit costumes and stone age tools. If you want something more local, the Museum of Copenhagen in Vesterbro has exhibitions on the citys development since the middle ages. Another option is Frilandsmuseet in the northern suburbs of Lyngby a huge and attractive open air museum with old buildings collected from all over the country. Or for a live version of old Denmark, you can visit the old town of the tiny fishing hamlet of Dragr on the southern tip of Amager with its fantastic old yellow buildings and cobblestone streets. For something more off the beaten path, paddle up the small Mlle river near Lyngby and next to Frilandsmuseet . through charming old eighteenth and nineteenth century mills 52. 53. It is highly recommended to bring a rented bike from the city by train to Lyngby station and ride along the Mlle river via Brede, Rdvad and Nymlle, all extremely pretty, towards the coast, the Dyrehaven park (mentioned right below), and finally Klampenborg train station 54. Royal Copenhagen Edit Kbenhavn Det Kongelige Teater (National Theatre) The Nyhavn canal at night A large beer costs 30-40 Kr or so at most places in central Copenhagen, but some charge only 20-30 Kr, especially on weekdays or during early hours, while fancy places obviously charge more. Unless you come from elsewhere in Scandinavia dont frighten yourself by trying to work out what this costs in your home currency. At most places the beer on tap is either Carlsberg or Tuborg. In either case there will be a choice of the normal pilsner and then a slightly redder special or classic. Some might also offer wheat or dark beer. If you are on a budget you could follow the example of local teenagers and get primed with bottled beer from a supermarket or kiosk (3-7 Kr for a 330 ml bottle). It is legal and very popular to drink beer in public (not on public transport, although it will be accepted if you are not showing drunk behaviour), so buy a beer, sit on a park bench or at Nyhavn and enjoy Danish life. As for where to drink, most tourists head straight for Nyhavn but while indeed pretty, the high prices here make it a bit of a tourist trap. In good weather imitate the locals by buying beer from a kiosk and dangling your legs over the water or head elsewhere to get your drinking on. The many side streets north and south of the strget pedestrian street are a good starting point. Other good areas are Vesterbro west of the central station, along Vesterbrogade and Istedgade and in the meatpacking district. On Nrrebro. the cluster of bars and clubs around Sankt Hans Torv and Blgrds Plads, just after the lakes . is another hotspot. For a coastal city Copenhagen has surprisingly few places where you can enjoy a water view with your beer or coffee, except from Papiren . If youre into cocktails, many addresses are of interest: Ruby for fancy cocktails. Bird amp Churchkey for GampTs. The Barking Dog, Strm . Cafs are equally ready to serve coffees or beer and wine but they usually close around midnight and music is subdued to allow for conversations. They also serve food. Bodegas are your average local watering holes, somewhat equivalent to a pub, with prices often much lower than bars and cafs. The clientle is often a bit shady and you may have people staring at unfamiliar customers but behave nicely and they usually warm up to you. Try to have someone teach you the local trmand . meyer . or snyd dice games for a fun night. Pubs are just that, pubs, the familiar English, Irish, and Scottish-themed exports that often do not have much in common with the actual pubs in those countries other than exported beer and interiors. Bars are what locals tend to call everything with loud music that do not have a cover charge. Packed at weekends but more quiet at other times. Clubs . or discotheques as they are often still referred to here, are bars that have a cover charge and have a dance floor. Often only open Th-Sa. Morgenvrtshus . If you can get away with pronouncing this when youll need it, you will be asking directions to a shady establishment full of people hell bent on not ending the night just yet. They usually open around 5AM and classics include the 24 hour Hong Kong in Nyhavn, Caf Guldregn on Vesterbro and Andys in the city centre. Clubbing Edit You can check for club listings in the various districts The club scene is vibrant in Copenhagen, but most clubs are only open Th-Sa. Note that most locals have a party at home with friends or frequent their favourite bars, before they head out for the clubs, so they rarely get going until after midnight and close around 5AM. Most clubs have a 40-80 Kr cover charge and the ones that dont are rubbish more often than not. Also expect an additional 10-20 Kr for cloakrooms. Most clubs maintain a minimum age of 20 or 21, although they are not required to do this by law. Expect a draft beer, or basic drinks, to set you back 40-50 Kr a bit more than bars usually charge. Visitors who want to indulge Su-W will probably have to hunt around to find a place with some action but there are some options: Monday The Scottish pub on Rdhuspladsen (City Hall) hosts a backpackers night, which is sometimes quite lively. Tuesday Elektronisk Tirsdag ( Electronic Tuesday ) plays nice electronic tunes on Gefhrlich on Nrrebro . Wednesday You could go for the popular International Night 69 for resident exchange students on Stundenterhuset in Indre By . Thursday - Is tricky, there is no set place to go, but most bars will be open and often offer discounts on beers and cocktails and free entrance. Also concerts with bands of varying popularity at Nrrebro s Drone Bar and of course Rust 70 concert venue and nightclub as well as open mike nights at both branches of Cafe Retro 71 (found in Nrrebro and Indre By ). Lately Copenhagen has experienced an increased interest in Thursday clubbing, especially from the younger audience. To experience this, you can try places like Sport Club . MAZE or Jupiter Club . though beware that all of those places do have pickers, require you to dress fancy and are very expensive. Gay and lesbian Edit For its size, Copenhagen has a rather large gay scene with a good handful of bars and dance clubs located in the centre of the city within walking distance from each other, some of the better ones include Club Christopher in Indre By. VELA, the only barlounge in town that is targeted at lesbians is on Vesterbro. Live venues Edit Most of the music venues in Copenhagen also double as nightclubs so watch for them under the club sections in the different districts. Tickets for almost every event in Denmark and Copenhagen are sold through Billetnet 72 which has both online sales and a counter available in all post offices. But apart from headline events, tickets are usually also sold at the entrance. Expect to pay 100 Kr and upwards. The major music venues in Copenhagen are Parken stadium on sterbro for the biggest stars. CopenhagenIndreBy. Copenhagen Jazzhouse obviously hosts Jazz concerts and The Rock is the spiritual home of the local rock and heavy metal scene. Vega on Vesterbro is a major venue with concerts of almost every genre by national and international acts. Nrrebro has two venues: Rusts stage mainly hosts mainstream rhythmic music and Global . as its name would imply, provides a stage for world music. Southwards on Christianshavn. it is no surprise that the Kbenhavn Operaen (from boat) Operahouse plays Opera and not to be missed, the different venues of Christiania are a powerhouse of Denmarks alternative and underground culture. Sleep Edit Hotel listings are available in the appropriate districts . Copenhagen offers all kinds of accommodation but like the rest of Denmark, prices are high. Most hotels are located in Indre By and Vesterbro. Special rates are often available on the internet or from travel agencies, so look around well ahead of time, rather than spending your holiday budget on sleeping because you booked at the last minute. If you are looking for something unique, Copenhagen has a few surprisingly little known options. Fancy sleeping in an old fort Then look no further than Flakfortet on its very own island out in the sound. Stylish rooms, classic and rather tastefully integrated into the environs of the old fort. Staying here does though exclude spending your evenings in the city, as the last ferry leaves in the late afternoon. You can also opt for the Dragr Fort on Amager although they havent pulled it off quite so nicely. In the same area, consider the old and historic beach front Dragr Badehotel in a classic building with great views over resund and a nearby beach, but also a fair deal of transportation time to the sights in the city centre. (Although it is close to the airport.) In the same genre, and with the same drawbacks, is Skovshoved Hotel in the northern suburbs. This is an historic beach hotel with nice views and a fantastic restaurant. You can get even closer to the water on the floating houseboat hotel CPH Living moored in Christianshavn. If youre a rad hipster and would rather sample some of the design for which the city is rightly famous, consider Hotel Fox where young Danish and international artists have individually decorated and furnished the rooms. Other hip options are Hotel Twentyseven and Skt Petri Hotel located near the arty cocktail lounges of the Indre By area. Or you could always max out your credit card and splurge at the timeless five star classics of DAngleterre or Hotel Nyhavn . On a budget Edit Copenhagen is an expensive city, but it is possible for budget travellers to find reasonably priced accommodations. For those on an ultra low budget there are two free, but completely basic, camping grounds along the Mlle river where you can camp for one or two nights. While camping elsewhere is no big sin, it is not legal either. There are plenty of commercial camping grounds available but if you are not used to Scandinavian price ranges, even these could seem expensive (50-200 Kr). The closest camping sites are at Charlottenlund Fort in Charlottenlund and there is also a summer-only camping ground in the outer part of Nrrebro within the city proper. If you prefer modern comforts consider one of the hospitality exchange networks. Couchsurfing. org for instance, is quite popular with the Copenhagers, who provide 6,000 available hosted stays in the city, giving you the added bonus of having a local to point you to the great spots. There are a few hostels available and the cheapest are two summer-only (July-Aug) hostels in Vesterbro. YMCA Interpoint and Sleep in fact . Here you can overnight in basic dormitory bunk beds from as little as 100 Kr. On Nrrebro the two sleep-in hostels are slightly more expensive but still a bargain compared to the general price range. The national hostel system Danhostel 73 which is part of Hostelling International, run four hostels within reasonable distance of the the centre, but they are not exactly party locations if that is what you are looking for. For Hotels consider the Cab Inn 74 chain that has three hotels in Copenhagen. One is just a short walk away from Tivoli and Kobenhavn H and the other two are at Frederiksberg. Rooms go from 71 (single) to 103 (triples). The rooms are quite small but have TVs and private showers and toilets. If you are attracted to your own sex, you should be pleased to know that there are several cheap hotels specifically catering to gays and lesbians Carstens Guest House 75 and Copenhagen Rainbow 76 are two of them. In the very city centre, just 500 metres from Tivoli on the mainstreet of Vesterbrogade there is a few other fairly priced options for accommodation, the Loeven hotel 77. the Savoy Hotel 78. prices around 80 for a twin room. A little further out following a side street on your left hand side, in Absalonsgade you will a youthhostel, also fairly priced although quite noisy. Another on-the-rise alternative is to rent your own apartment, which can save you some money, especially if you are traveling as a group. People rent out their private homes through various websites and here you will be able to find a room or apartment for rent in all price ranges. It can be as cheap as staying in a hostel, but you get a fully equipped apartment that has authentic homely atmosphere. Contact Edit Libraries offer free internet access for one hour at a time, though this often requires signing up in advance. The Hovedbilbiotek (main library) has 12 freely accessible workstations and a wide selection of international newspapers, Krystalgade 15 79 A cheap (under 20Krhour) internet caf is in Copenhagen Central Station. Moreover, a lot of bars, cafs, McDonalds, and petrol stations offer WiFi hotspots for people with notebooks, though these are a little more expensive than internet cafs. OpenWiFi 80 maintains a list of hotspots in the city. If you are travelling with your own laptop, you could also jump on a S-train . which all have free WiFi. But since you need to activate your account through an email confirmation, its a good idea to register beforehand, which can be done on the Gratis Danmark website 81. The Tourist Information Office 82 is located near Copenhagen Main Station (2 mins walk) and is worth a visit. The staff are really friendly and they speak many languages. It is possible to book hotels using PC terminals directly from within this office and they provide information for all possible activities in Copenhagen including museums, concerts and festivals. Money Edit Although Denmark is a member of the European Union, the currency is still the Danish Krone, which is pegged to the Euro at a rate of about 7.45 Kroner per Euro. In Copenhagen, Nyhavn, Tivoli, and many of the major restaurants and hotels frequented by tourists accept Swedish Kronor and Euros, although it is not yet common practice elsewhere. Banks are ubiquitous, so exchanging currencies will in most cases not present any major difficulties. Exchange offices are also becoming increasingly widespread, especially Scandinavian chains such as Forex and X-change, which often have decent rates and charge no commission unlike those on strget which offer low rates and a very high commission. Using the exchange machines present at some banks is not recommended, though, as these charge a fee of 25 kroner (US4.50 or 3.35). Credit cards are widely accepted, although this is usually limited to Visa andor Mastercard. Many supermarkets and small shops will normally only accept the widespread local Danish debit-card, also known as the Dankort. But acceptance of the two major international credit cards is increasing rapidly. Other credit cards like American Express, Diners, JCB, and Unionpay are accepted in some but not all shops in Copenhagen, especially in Strget, the main shopping district. When accepted, a transaction fee (mandated by credit card companies, not shops) of 0.75 to 4.00160 of the amount will usually be charged on credit cards issued by foreign banks. Almost all ATMs accept major international cards, including all the ones mentioned previously. Therefore it is worth noting that although some shops may not accept all credit cards, an ATM capable of doing so will in most cases be less than 200 metres away, particularly in central Copenhagen. Press Edit The Copenhagen Post 83 and The Murmur 84 are the countrys two English language newspapers. Copenhagen Post is published weekly on Saturdays, and is available at many bars and cafs, as well as for sale in the Magasin department store, and the kiosks at the Central, Vesterport, sterport, and Hellerup stations for 20 Kr. The Murmur is free and is published once a month. Embassies Edit Stay Safe Edit As elsewhere in Europe and Denmark, dial 112 for emergencies. As when traveling in other major cities, tourists should be aware of their surroundings. Copenhagen is largely considered among the top two or three safest cities in Europe. A report in 2010 listed Copenhagen as the second safest city in the world. Homicide is so rare (0.8 in 100,000 individuals in 2012) that when it occurs it dominates the news cycle. Crimes against tourists are usually non-violent. Many pick pocketing and robbing incidents take place in tourist heavy locations, such as the central railway. Travelers should keep a close eye on their bags and place valuables on their body or inside an inner pocket on their clothing so its not easily accessible. Its safe to hail taxis on the street and they will have their cab numbers and papers on display. In the center of the city, its likely that the cab drivers will speak proficient English. Travelers will do well to have the exact address of their destination, as all cabs are equipped with GPS and drivers will simply plug in the address. Copenhagen is exceptional among many of the major European cities because gender equality is such a priority. Women rarely experience street harassment and women can feel confident bicycling or walking by themselves. Its not usual to see a group of women dressed to go out for the evening in dresses and heels on their bicycles. The city is known for its nightlife, so expect to run into groups of drunken revellers if youre out for the evening. The advice for handling this is nearly universal simply ignore them and cross the street. Even while intoxicated, the Danes are polite and considerate so its unlikely that tourists will be harassed. Areas of concern Edit Like in other cities, some of the districts outside the central metropolis deal with more gang activity and gang-related crime. Travellers are encouraged to exercise caution if travelling through the western suburbs or outside the City Center. The first four blocks of Istedgade has a great amount of street prostitution, drug sales and homeless people. If you are on alert and vigilant, you should be fine at any hour. Some areas of Nrrebro have gang violence though tourists are unlikely targets. Traffic Edit As a pedestrian, treat bicycle lanes the same as car lanes. Look both ways before crossing, as bicycles are silent and frequently moving faster than pedestrians can anticipate. For tourists who rent bicycles, it is recommended to wear a helmet even though many Danes do not. There arent any compulsory helmet laws in Copenhagen. However, if you are not accustomed to bicycling every day and arent use to the roads and traffic laws, you may be at greater risk for a collision with another cyclist or a car. The Danish traffic laws also apply to tourist. If you are not aware of the rules for riding a bike in Denmark, you should not do so until you are. Otherwise, you risk fines, very unhappy people and death. Many Danes do not react kindly to tourists riding bikes without following the rules. Some simple rules: Always ride your bike on the right side of the road and the right side of the bike path Always clearly hold your arm vertically into the air when stopping (except at red lights) Hold you arm horizontally to the left (when turning left) or right (when turning right) before and during a turn The Danish take jaywalking extremely seriously. Only cross at pedestrian crossings while the green walk light is illuminated. Theres a risk of a 1000 DKK fine for those who try to beat the traffic or cross at non-designated points. Stay healthy Edit Emergency Rooms (ER) used to be called Skadestue in Danish, and the term is still widely used and recognised by most Danes. As with many other health related terms and phrases, the English term may not be understood by some Danes but conveniently Hospital is the same in Danish. However, due to political changes to the health system from 2013 and on, the ER function is now covered by various larger Emergency Departments, called Akutklinik . Most hospitals in and around Copenhagen require anyone seeking medical aid to first dial 1813 on the phone, which allows you to speak to a specially trained nurse (who will also be able to help in english), who will then guide you on through the health system. Note, however, that this system is for minor injuries and ailments only major emergencies should still dial 112 for an ambulance and emergency care. Hospitals with 24 hour Emergency Wards near the city centre include: Amager Hospital. Italiensvej 1, Amager. 45 32 34 35 00. 130. 160edit Bispebjerg Hospital. Bispebjerg Bakke 23, 7C, Nordvest. 45 35 31 23 73. 131. 160edit Frederiksberg Hospital. Nordre Fasanvej 57, 3A, Frederiksberg. 45 38 16 35 22. 132. 160edit The public healthcare system also maintains doctors on call outside normal office hours, calls are screened by medical personnel, and doctors dispatched only when deemed necessary. Lgevagten. 45 70 13 00 41. M-F 4PM-8AM, Sa-Su all day. From 250 Kr, Free for EU citizens. 160edit There is a 24 hour pharmacy in central Copenhagen, and 3 additional ones in the suburbs. Steno Apotek. Vesterbrogade 6C ( Just by the Radisson Royal hotel, near the Central station ), 45 33 14 82 66. 133. regular hours: M-F 8.30AM-8PM, Sa 8.30AM-5PM. There is a 15 kr service charge outside those times. 160edit Get out Edit Malm. Sweden. Swedens third largest city, with a lovely historic city centre and cosy squares is just a short, convenient train ride away. Elsinore ( Helsingr ) The old city centre with well preserved houses is one of the biggest in Denmark, and famous Kronborg castle, home of Shakespeares Hamlet. Hillerd A small town dominated by its huge palace, but also offers baroque gardens and a laid back city centre. Roskilde Denmarks ancient capital and a World Heritage site. with a famous cathedral full of the tombs of ancient kings, and the fantastic Viking museum. Home to one of the Big Four European music festivals, Roskilde Festival, which attracts up to 110,000 visitors each year in July. The Louisiana Museum of Modern Art is the outstanding museum of modern art in Denmark. Its located in the small town of Humlebaek which is 35km north of Copenhagen via motorway E47E5 or 35 minutes with DSB rail from the Central Station. When you use the train, special combination tickets for the rail fare and museum entry fee are available. Routes through Copenhagen
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